Next Media

Mājas lapu izstrādes tendences 2022. gadā

Apslūkosim 10 populārākās tendences, kas sastopamas dotajā brīdī tīmeklī šajā gadā:

#1 Y paaudze

Mileniāļi vai saucamā Y paaudze (y generation) ir ideāli darbinieki tīmekļa attīstības jomā. Tikai mūsdienās cilvēki var tik ātri reaģēt uz izmaiņām un izaugsmi profesionālajā vidē. Viņi var mācīties, uzlabot savu kvalifikāciju, mainīt savu kvalifikāciju un vienkārši būt tendēti. Jaunas tendences tīmekļa vietņu izstrādes jomā nāk un aiziet. Katra nozare tiek pilnveidota burtiski katru dienu. Jau 2017.-2018. gadā mums bija izdevies iegūt virtuālo un paplašināto realitāti, nopirt kripto valūtas, pieredzēt lietotāju uzvedības uzskaiti (Facebook) un daudz tika runāts par čatbotiem. Kas tālāk? Apskatīsim, kādas tendences IT nozare ienesīs nākamgad:

#2 Progresīvās tīmekļa lietotnes

PTL (progresīvās tīmekļa lietotnes) parādījās pirms pāris gadiem, bet patiesībā uzzspīdēja šogad, pateicoties pētījumam par lietotāju uzvedības uzskaiti. Mājas lapas izstrāde ir soli priekšā. Progresīvās lietojumprogrammas ir balstītas uz trim vaļiem: JS, HTML un CSS. Tie ir paredzēti, lai vienkāršotu lietotāja mijiedarbību ar lietojumprogrammu, tādējādi veicinot klientu lojalitāti un reklāmguvumu.
PWA pamatprincipi ir:

  • pilnīga pielāgošanās jebkurai “gudrai” ierīcei;
  • native – lietotāju ērtības vispirms;
  • autonomija – lietotne tiek atjaunināta neatkarīgi.

#3 Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR)

2018.gada 25.maijā stājās spēkā Eiropas vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR). Šis likums tika pieņemts, lai aizsargātu cilvēku personīgos datus. Šī regula nav tikai attiecināma uz Eiropu, bet gan uz visu pasauli. Uzņēmumi kas nespēs izpildīt GDPR prasības tiks sodīti. Daži uzņēmumi kā piemēram, “Los Angeles Times” bloķē savu mājaslapu Eiropas iedzīvotājiem tādēļ, ka nespēj izpildīt GDPR prasības.

#4 Automatizēts tehniskais atbalsts

Parasti, lai saņemtu atbildi uz kādu no jums interesējošiem jautājumiem ir jālasa palīdzības lapa vai arī jāraksta e-pasts uz tehnisko atbalstu. Pateicoties mākslīgai inteleģencei vairāk nebūs jāmeklē vairākas stundas nepieciešamā informācija vai jāgaida vairākas dienas, lai saņemtu atbildi uz e-pastu. Drīz vien Čata boti  un mākslīgā inteleģence varēs palīdzēt jums atrisināt tehniskās problēmas.

#5 Mājaslapu paziņojumi

Arvien biežāk mājas lapās sāk parādīties paziņojumi ir arī daudzas mājaslapas kas tos jau ir integrējušas dizainā. Paziņojumi palīdzēs mājaslapas lietotājiem paziņot par jauna satura pievienošanu, bez vajadzības skatīties E-Pastā vai arī apmeklēt mājaslapu. Šis ir lielisks veids kā palielināt apmeklētību bez lielas piepūles, it īpaši ja paziņojumi ir aktivizēti uz mobīlām ierīcēm.

Lietot paziņojumus ir ļoti viegli uz WordPress. Viss ko vajag izdarīt ir lejupielādēt spraudni, piemēram, OneSignal, kas pašlaik ir vadošais risinājums.

#6 Vienas lapas mājaslapa

Ir divu veidu mājas lapas: vienas lapas un vairāku lapu.

Ir pieņemts, ka parasti veidojot mājaslapu katrs temats ir savā lapā. Šis ir lielisks risinājums vairākumam mājaslapu. Toties mūsdienās ir izmainījies kā cilvēki lasa internetā, biežvien ir vislabāk, ka saturs ir nocirpts līdz minimumam, lai palielinātu pārdošanas potenciālu.

Mūsdienās internetu visbiežāk izmanto mobīlās ierīces. Tādēļ ir vislabāk taisīt mājaslapu, lai varētu šķirt uz leju bez apgrūtinājuma. Hipersaites varētu traucēt lietotājam izmantot mājaslapu. Lūk, tādēļ ir vislabāk, ka viss saturs ir vienā lapā – īss un precīzs. Vairāki uzņēmumi jau šo ir integrējuši savā majaslapā – piemēram, Apple.

#7 Lietu internets (IoT)

Lietu internets lenām ienāk katra dzīvē, kautvai ar gudrajām spuldzītēm. Lēnām visu mūsu mājas kļūs gudras. IoT atvērs daudzas iespējas uzņēmumiem kā arī lietotājiem. Tas padarīs visu mūsu dzīves vieglākas. Analītiķi prognozē, ka līdz 2025.gadam IoT ierīču skaits pieaugs pat līdz 3.5 reizēm.

#8 Paātrinātas mobīlās lapas (AMP)

2017.gada februārī Adobe paziņoja,ka AMP lapas sastādija 7 procentus no visa interneta apmeklētības (populārākājiem publicētājiem) ASV.

Kas ir AMP?

Paātrinātas mobīlās lapas ir atvērta koda projekts, kas palīdz paātrināt mājaslapas satura ielādi un reklāmas. Šo projekto sponsorē Google un atbalsta Bing, Twitter, Pinterest, Baidu un daudzi citi. AMP ir pretinieks Facebook Instant Articles.

Ideja tāda – kad tu ieraksti kautko Google, uzspied uz rezultāta un tas momentāli tiek parādīts uz tava telefona ekrāna.

Vai tas strādā un vai cilvēkiem tas patīk?

Jā un jā, skatoties uz 9to5 Google aptauju.

Ja tas ir pareizi ieviests AMP spēj piedāvāt uzlabotu lapas ātrumu, lielākus ieņēmumus  un labāku redzamību Google.

Kādi ir mīnusi?

Pirmkārt AMP varētu būt grūti ieintegrēt. Google piedāva diezgan plašu dokumentācija un pamācības, bet varētu gadīties, ka būs nepieciešama profesionāla palīdzība.

#9 Statiskas mājas lapas

Iedomājies visparastāko – bet ļoti glītu – mājaslapu.

Kādi ir plusi? Tā ir vienkārša, droša, ielādējas ātri, un tai ir niecīgas izstrādes izmaksas.

Tikai dēļ tā, ka mājaslapa ir statiska un vienkārša nenozīmē, kad tai ir jābūt garlaicīgai. Tu vari investēt laiku un naudu satur, lai tas ir interesants taviem apmeklētājiem.

Lielisks piemērs ir Atlassian.

#10 RAIL (reakcija, animācija, dīkstāve, ielāde)

RAIL tika presentēts 2015.gadā, bet tā ir vēl samēra jauna ideja.

Akronīms nozīmē:

  • Reakcija, kas izmēra cik ātri reakcija notiek pēc jebkuras ievades;
  • Animācija, kas pārbauda vai spēj tikt līdzi lapa ideālām 60 kadru/sekundē animācijām, šķiršanai un vilkšanai, utt.;
  • Dīkstāve, tas ir nepieciešams, lai darbi var notikt fonā;
  • Ielāde, tai jānotiek zem vienas sekundes.

RAIL vēlas palīdzēt web izstrādātājiem un dizaineriem nodrošināt labu lietotāja pieredzi.

  • RAIL sadala lietotāja intefeissu vairākās darbībās (piem., klikšķis, vilkšana, šķiršana utt.);
  • RAIL piešķir ātrdarbības mērķus šīm darbībām;

Mūsdienās katrs dara šo savādāk RAIL mēģina šo optimizācijas procesu standartizēt.

Next Media pieprasītākie pakalpojumi

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.