Next Media

Mājas lapu dizaina tendences 2022.gadam

Digitālā vidē tīmekļa dizains ir daudz vairāk pakļauts tehnoloģiju maiņai nekā tradicionālā druka. Bet jau ir 2022.gads, tāpēc tas nav nekāds pārsteigums, vai ne? Pārsteidzoši ir tas, kā tīmekļa dizaineri ir turpinājuši risināt arvien lielākas tehniskās problēmas un joprojām spējot izveidot vietnes, kas ir draudzīgas, skaidras un novatoriskas, atbilstošas korporatīvajam stilam, pielāgojamas visām iespējamajām ierīcēm un  tajā pašā laikā skaistas.

2022. gadā tika redzēti daudzi sasniegumi, piemēram, mobīlie telefoni ir pārsteiguši datorus interneta plūsmā . Tas nozīmē, ka 2023. gadā vajadzēs uzlabot mobilo funkcionalitāti tādā veidā, kādu mēs nekad neesam redzējuši, kamēr datoriem ir arī jāturpina attīstīt dizains. Paturot to prātā, aplūkosim dažas nozīmīgas tīmekļa dizaina tendences, kas gaidāmas 2023. gadā.

#1 Ēnas un Dziļums

Ēnu izmantošana nav nekas jauns, kādēļ to pieminēt? Lai gan ēnas ir bijušas tīmekļa dizaina pamats diezgan ilgu laiku, pateicoties tīmekļa pārlūkprogrammu uzlabošanai, mēs redzam dažas aizraujošas izmaiņas. Izmantojot režģus un ekrāna izkārtojumus, tīmekļa dizaineri izmanto ēnas vairāk nekā jebkad, lai radītu dziļumu un ilūziju par pasauli ārpus ekrāna. Tā ir tieša reakcija uz plakano dizaina tendenci, kas bija populāra gadiem ilgi.

Ēnu pielietojums rada pārsteidzoši daudzpusīgu efektu, kas vairo ne tikai tīmekļa lapas estētiku, bet palīdz arī lietotāju pieredzei (UX), sniedzot uzsvaru. Piemēram, izmantojot mīkstās, smalkās ēnas kā norādes stāvokļus, lai apzīmētu saiti, nav jaunas idejas, bet apvienojot tos ar dinamiskiem krāsu gradientiem (vairāk par to vēlāk), piemēram, piemēriem, kas uzlabo veco ēnu trīsdimensiju efektu.

#2 Košas, piesātinātas krāsas

2023. gads noteikti būs krāsains gads tiešsaistē. Lai gan agrāk daudzi zīmoli un dizaineri bija iestrēguši ar tīmeklī drošām krāsām, arvien vairāk dizaineru kļūst drosmīgāki savā pieejā krāsām — ieskaitot superpiesātinājumu un košām nokrāsām, kas apvienotas ar galvenēm(header), kuras vairs nav tikai horizontālas, bet izgreznotas ar slīpsvītrām un cietiem leņķiem.

Tas daļēji palīdzēja tehnoloģiskiem sasniegumiem monitoros un ierīcēs ar ekrāniem, kas ir vairāk piemēroti bagātu krāsu atveidošanai. Košas un pat pretrunīgas krāsas var noderēt jaunākiem zīmoliem, kuri cer uzreiz piesaistīt savu apmeklētāju uzmanību, bet tas ir ideāls arī zīmoliem, kuri vēlas sevi nošķirt no “tīmeklī drošajiem” un tradicionālajiem.

#3 Animēti foni

5a013f4ca123b101385fc0464c9def14Animēti foni ir lielisks risinājums zemai veiktspējai tīmekļa vietnēs, kurās notiek video fons. Šīs animācijas ir viegls JavaScript, kas ļauj kustību veidot kā dabisku fona daļu – tādejādi ielādējot lapu ātri.

Viņi saka, ka attēls saka vairāk nekā tūkstoš vārdu, un kustīgs, attēls to noteikti izdara vēl labāk. Tāpat animēti foni nekavējoties piesaista lietotāja uzmanību, tāpēc zīmoli var radīt neaizmirstamu iespaidu par sevi tikai pāris sekundēs. Turklāt kustību grafiki, piemēram, tie kļūst arvien populārāki sociālajos plašsaziņas līdzekļos, tas nodrošina atgriešanos pie galvenajām lapām.

#4 Mobīlā lapa ņem priekšroku

Kā jau iepriekš minēts, mobilā pārlūkošana tagad ir oficiāli pārsniegusi Datoru pārlūkošanu. Gandrīz iepērkas izmantojot savu viedtālruni. Agrāk šis bija neveikls process, ko lietotāji nebija tik ātri pieņemt. Dizaineri neizpratnē: kā iegūt kārtīgu ēdienkarti, apakšizvēlni un apakšapakšizvēlni uz tik maza ekrāna?

Taču tagad mobilais dizains ir nobriedis. Atritināšanas izvēlne ir izveidota, minimizējot nelielā ekrāna izvēlni. Iespējams, būs jāizmet lieli, skaisti fotoattēli, kurus jūsu klients sūta mobilajā versijā, bet ikonas ir daudz taupīgākas telpas ziņā un ir kļuvušas tik izplatītas, ka lietotājam nav grūti tos saprast. Un UX problēmas ir vieglāk identificēt un novērst ar mikro mijiedarbību, iegūstot tūlītējas atsauksmes par lietotāju darbībām.

#5 Pielāgotas ilustrācijas

Ilustrācijas ir lieliski, daudzpusīgi mediji attēlu veidošanai, kas ir rotaļīgi, draudzīgi un piesaista izklaides elementu vietnei. Pieredzējuši mākslinieki var veidot ilustrācijas, kas ir personības pilnas un pielāgotas zīmola tonim – pēc kā visi zīmoli tiecas tirgū, kas katru gadu kļūst arvien pārpildītāki.

Lai gan šī tendence ir ideāla attiecībā uz uzņēmumiem, kas ir jautri un enerģiski, tas var palīdzēt zīmoliem, kas parasti tiek uztverti kā nopietni klientiem. Lai kāda būtu jūsu zīmola identitāte, iespējams, ka ir kāds attēla stils, kas tam atblist.

#6 Liela, treknrakstīta tipogrāfija

Tipogrāfija vienmēr ir bijusi spēcīgs vizuālais instruments, kas spēj radīt personību, izraisīt emocijas un radīt toni tīmekļa vietnē, vienlaikus sniedzot svarīgu informāciju. Un tagad, dēļ tā, ka ierīču izšķirtspēja kļūst asāka un vieglāk lasāma, es sagaidu milzīgu pielāgotu fontu izmantošanas pieaugumu. Izņemot Internet Explorer, daudzas pārlūkprogrammas var atbalstīt ar roku darinātus burtveidolus, kurus Web pārlūkprogrammām ir iespējojis CSS. Lielo burtu tendence, kontrastējoši sans serif un serif virsraksti palīdz izveidot dinamiskas paralēles, uzlabot UX un ļaut apmeklētājam lasīt jūsu tīmekļa vietni.

Jo īpaši tīmekļa lapām galvenes ir galvenie SEO elementi un palīdz informāciju lasīt. Skatoties uz 2023. gadu, dizaineri pilnībā izmantos to ar tīmekļa lapām, kurās ir lielas un iespaidīgas galvenes, kas vērptas no radošiem burtveidoliem.

#7 Asimetrija un sašķeltu režģu izkārtojumi

asimetrijaViena liela pārmaiņa 2022. gadā bija asimetrisku un netradicionālu “salauztu” izkārtojumu ieviešana, un šī tīmekļa tendence 2023. gadā joprojām būs spēcīga. Asimetriskā izkārtojuma apelācija ir tāda, ka tā ir unikāla, atšķirīga un dažkārt eksperimentāla.

Lai gan liela mēroga zīmoli ar lielu saturu joprojām izmanto tradicionālās tīkla struktūras, es sagaidu, ka tīmeklī tiks izmantoti ar vien vairāk netradicionāli izkārtojumi, jo zīmoli rada unikālu pieredzi, lai sevi atšķirtu. Tradicionālie uzņēmumi, iespējams, neinteresējas par šo, bet lielāki zīmoli, kas var atļauties būt mazliet riskanti, no sava tīmekļa dizainera sagaidīs ārpuskastes idejas.

#8 Integrētas animācijas

Kā pārlūkprogrammas tehnoloģijas uzlabojas arvien vairāk tīmekļa vietņu pārvietojas no statiskiem attēliem un atrod jaunus veidus, piemēram, animācijas, lai iesaistītu lietotājus saziņas pieejā. Atšķirībā no iepriekš minētajām animētiem foniem (kas parasti ir lieli foni), mazākas animācijas ir noderīgas, lai apmeklētāju iesaistītu savā lapā. Piemēram, grafikas var animēt lietotāju, kad lapa tiek ielādēta, vai rādīt lietotājam interesantu norādes stāvokli no saites. Tos var integrēt arī darbā ar ritināšanu, navigāciju vai kā visu vietnes galveno punktu.

Animācija ir lielisks rīks, lai iekļautu lietotājus tīmekļa vietnes stāstā, ļaujot viņiem redzēt sevi (un viņu potenciālo nākotni kā klientus) tēlos. Pat tad, ja jūs interesējaties tikai par animācijām jautriem abstraktiem vizuāliem, tie labi darbojas, lai apmeklētājiem radītu nozīmīgu mijiedarbību.

#9 Dinamiski gradienti

gradientiPēdējo gadu laikā plakanais dizains ir bijis daudz vēlamāka tīmekļa dizaina tendence attiecībā uz viendimensiju krāsām, bet gradienti lielā mērā atgriezīsies 2023. gadā. Iepriekš gradienti bija visapkārt, tie bija redzami galvenokārt smalkā ēnojuma formā, padarītu 3D (Apple iOS ikonas bija lielisks piemērs).

Tagad gradienti ir lieli, skaļi un pilni ar krāsu. Vispopulārākā nesenā inkarnācija ir gradienta filtrs virs fotoattēliem — lielisks veids, kā padarīt neinteresantāku attēlu par intriģējošu. Vienkāršs gradienta fons var būt arī ideāls risinājums, ja jums nav citu attēlu, ar ko strādāt.

Gaidot 2023. gada tīmekļa dizaina tendences –

Starp košajām krāsām, pārdrošajiem gradientiem un integrētajām animācijām 2023. gads gatavojas kļūt par vienu no jautrākajiem gadiem pēdējā laikā. Mēs nevaram gaidīt, ar ko dizaineri nāks klajā.

Next Media pieprasītākie pakalpojumi

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.