Next Media

Kas ir SEO un kāpēc tas ir nepieciešams?

Šeit mēs aplūkosim pamatlietas, kas jums jāzina attiecībā uz meklētājprogrammas optimizāciju, disciplīnu, kas ikvienam jūsu uzņēmumā ir vismaz jāapzinās.

Kas ir SEO?

Gluži vienkārši SEO ir termins visām metodēm, ko var izmantot, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes redzamību un tā saturu meklētājprogrammas rezultātu lapās (SERP).
Metodes atšķiras no tehniskās prakses, ko varat sasniegt no jūsu tīmekļa vietnes ainām (mēs to vēlamies skatīt kā “On-Page SEO”). Ir arī “Off-Page SEO” tas ir, ko varat izmantot, lai paaugstinātu vietnes redzamību (saites veidošana, sociālo mediju mārketings).
Šajā rakstā, kad mēs runājam par redzamību, mēs skatīsimies, cik augsts SERP jūsu tīmekļa vietnē tiek rādīts noteiktiem meklēšanas terminiem “organiskajos” rezultātos. Organiskie rezultāti attiecas uz tiem, kas dabiski redzami lapā, nevis apmaksātajās sadaļās (apvilkts sarkanā).

Apmaksātā meklēšana ir arī liela daļa meklētājprogrammu mārketinga.

Kāpēc ir nepieciešams SEO?

Spēcīgas vietnes arhitektūras veidošana un skaidra navigācija palīdzēs meklētājprogrammām ātri un vienkārši indeksēt jūsu vietni. Tas arī sniegs apmeklētājiem labu pieredzi jūsu mājaslapas izmantošanā un atkārtotu apmeklējumu veicināšanu. Ir vērts pieminēt, ka Google aizvien vairāk pievērš uzmanību lietotāju pieredzei.
Kad runa ir par to, cik lielu apmeklētību vada meklētājprogrammas uz jūsu tīmekļa vietni, procentuālā vērtība ir būtiska un, iespējams, skaidrāks SEO nozīmes indikators.
2014. gadā aptauja sacīja, ka 64% no visa tīmekļa apmeklētības iegūst no organiskās meklēšanas, salīdzinot ar 2% no sociālajiem tīkliem, 6% no apmaksātās meklēšanas, 12% tiešā un 15% no citiem avotiem.
No visas organiskās apmeklētības 2015. gadā tika konstatēts, ka Google veido vairāk nekā 90% no globālās organiskās meklēšanas apmeklētības. Tātad jums ir vajadzīgi daudz rezūltāti uz Google SERP.

Ko meklē meklētājprogrammas?

1)Atblistība (Relevancy)

Meklētājprogrammas cenšas sniegt visatbilstošākos rezultātus meklētāja vaicājumam, vai tā ir vienkārša atbilde uz jautājumu “cik vecs ir Raiens Goslings?” (atbilde, ko Google visticamāk sniegs uzreiz) uz sarežģītākiem jautājumiem, piemēram, “Kurš ir vislabākais steika restorāns man apkārtnē?”
Kā meklētājprogrammas nodrošina šos rezultātus ir atkarīgs no tās iekšējiem algoritmiem, kurus mēs drošvien nekad neuzināsim, bet ir faktori, kas noteikti, ietekmēs šos rezultātus, un tie visi ir balstīti uz atbilstību … Piemēram: meklētāja atrašanās vieta, viņu meklēšanas vēsturi, dienu, gadu, laiku utt.

2) Satura kvalitāte

Vai tu regulāri publicē noderīgus rakstus, video vai cita veida medijus, kas ir populāri un labi veidoti? Vai tu raksti priekš cilvēka, nevis meklētājprogrammām? Tev vajadzētu rakstīt cilvēkam. Jaunākie pētījumi no Searchmetrics par ranka faktoriem liecina, ka Google virzās vairāk uz garu saturu, kas saprot apmeklētāja nodomu kopumā, nevis izmantojot atslēgvārdus, kas balstīti uz populāriem meklēšanas vaicājumiem, lai izveidotu saturu.
Būtībā neuztraucaties par atslēgvārdiem un koncentrējieties uz lietotāju pieredzi.

3) Lietotāja pieredze

Ir daudz SEO ieguvumu ja jūs nodrošinat vislabāko iespējamo lietotāju pieredzi. Jums ir nepieciešama viegla navigācija, skaidri meklējama vietne ar atbilstošu iekšējo sasaisti un saistītu saturu. Viss, kas uztur apmeklētājus jūsu tīmekļa lapā un liek to izpētīt tālāk.

4) Vietnes ātrums

atrums e1538668435549Cik ātri jūsu tīmekļa lapu ielāde arvien vairāk kļūst par meklētājprogrammu faktoru. Google drīzumā var sākt marķēt rezultātus, kas tiek uzturēti uz AMP,

5) Ierīču saderība

Vai jūsu tīmekļa vietne un tās saturs ir vienlīdz optimizēts jebkuram ekrāna izmēram vai ierīcei? Paturiet prātā, ka Google ir norādījis, ka adaptīvs dizains ir vēlamā mobilā optimizācijas metode.

6) Iekšējās hipersaites.

Mēs esam runājuši par labumiem, kas gūti nodrošinot, ka jūsu vietnē ir skaidra un viegli lietojama navigācija, bet ir arī lietas, ko redaktori un rakstnieki var veikt, publicējot rakstus, lai palīdzētu dzīt apmeklētību uz vietni, un tas var radīt augstākus uzticamības signālus Google: iekšējās hipersaites.
Iekšējām hipersaitēm ir daudz priekšrocību:

  • tā sniedz apmeklētājiem papildu lasīšanas iespējas. Ja tie ir atbilstoši un izmantojat skaidru enkura tekstu (redzamie iezīmētie vārdi jebkurā dotā saitē). Tas var palīdzēt samazināt atlēcienu līmeni (bounce rate).
  • tas palīdz uzlabot noteiktu atslēgvārdu ranku. Ja vēlaties, lai šis raksts tiktu rankots terminam “SEO pamati”, varam sākt beidot hipersaites ar to no citiem rakstiem, izmantojot līdzīga enkura tekstu. Tas norāda, ka šis raksts ir atbilst personām, kas meklē “SEO pamatus”. Daži eksperti iesaka mainīt enkura tekstu, kas norāda uz to pašu lapu, jo Google var redzēt vairākus identiskus lietojumus kā “aizdomīgus”.
  • Tie palīdz Google pārmeklēt(crawling) un indeksēt jūsu vietni. Google boti, kas tiek sūtīti, lai iegūtu jaunu informāciju jūsu vietnē, būs labāks priekšstats par to, cik lietderīgs un uzticams ir jūsu saturs, jo vairāk tiks pārmeklētas jūsu iekšējās saites.

7) Autoritāte

IAutoritāra tīmekļa vietne ir vietne, kurai uzticas tās lietotāji, nozare kurā tā darbojas, citās tīmekļa vietnes un meklētājprogrammās. Tradicionāli saite no autoritāras tīmekļa vietnes ir ļoti vērtīga, jo tā tiek uzskatīta par uzticības balsojumu. Jo vairāk jums tās ir, un augstākās kvalitātes saturs, ko veidojat, jo drīzāk jūsu vietne arī kļūs par autoritāti.
Tomēr, kā liecina iepriekš minētie Searchmetrics pētījumi, gada laikā savstarpējās saistības starp peļņu un rangiem samazinās, tāpēc laika gaitā “saites” var nebūt tik svarīgas SEO, kā mēs reiz domājām.

8) Metadatu apraksti un virsraksta tagi

Metadatu apraksts neuzlabos jūsu vērtējumu SERP, bet tas ir kaut kas, ko noteikti vajadzētu izmantot pirms raksta publicēšanas, jo tas var palīdzēt palielināt jūsu izredzes uz meklētāju, noklikšķinot uz jūsu rezultāta.
Metadatu apraksts ir teksta īsā rindkopa, kas meklēšanas rezultātos tiek parādīta zem jūsu lapas URL, tas ir arī kaut kas, ko var kontrolēt jūsu CMS.

Kā to darīt iekš WordPress:
Rakstiet kodolīgi (zem 156 rakstzīmēm ir labi), skaidri un pārliecinieties, vai tas atbilst jūsu virsrakstam un paša raksta saturam.
Virsraksta tagi tiek izmantoti, lai norādītu meklētājprogrammām un apmeklētājiem, par ko ir jūsu vietnē visīsākajā un precīzākajā veidā. Atslēgvārdi virsraksta tagā tiek parādīti meklētājprogrammas rezultātos (ja vaicājums izmanto šos atslēgvārdus), kā arī pārlūkprogrammas cilnē un koplietojot savu vietni ārēji. Jūsu vietnes HTML <head> apgabalā var rakstīt savu virsraksta tagu:
<head>
<title> piemēra virsraksts <title>
<head>
Jums ir jāizmanto daži precīzi atslēgvārdi, kas apraksta lapu, kā arī jūsu zīmola nosaukumu. Tomēr izmantojiet tikai attiecīgos atslēgvārdus, un svarīgākais ir tas, ka, lai gan mēs tos rakstām meklētājprogrammām formatējums ir jāraksta cilvēkiem.

9) Shēmas iezīmes (Schema markup)

Meklēšanas rezultātus var padarīt pievilcīgākus, pievienojot shēmas iezīmes jūsu lapu HTML. Tas var palīdzēt jūsu meklēšanas rezultātus pārvērst bagātīgā multivides rotaļlaukumā, pievienojot zvaigznīšu vērtējumus, klientu vērtējumus, attēlus un dažādus citus noderīgus informācijas fragmentus …
Shēma ir arī ieteicamā atzīmju metode lielākajai daļai meklētājprogrammu, tostarp Google, un tā ir diezgan vienkārši lietojama.

10) Pareizi marķēti attēli

Daudzi cilvēki aizmirst iekļaut alt atribūtu, augšupielādējot attēlus saturā, bet tas noteikti ir kaut kas, ko nevajadzētu ignorēt, jo Google nevar “redzēt” jūsu attēlus, bet var “lasīt” alt tekstu.
Aprakstot attēlu alt tekstā pēc iespējas precīzāk, tas palielinās attēlu iespējas, ka tiek rādītas Google attēlu meklēšanā.

11) Mūžzaļais saturs

Tā vietā, lai piparotu internetu ar izsitumiem no “ātrās uzvaras” ziņu stāstiem ar nelielu ieskatu, kāpēc nepublicēt mūžzaļāku saturu.
Pārdomāti, lietderīgi un praktiski pamatoti raksti var radīt milzīgu ilgtermiņa uzvaru attiecībā uz apmeklētību un augstu pozīciju ieņemšanu SERP.

12) Domēni

Apakšdomēnu (piemeram.kategorija.seo.com) vietā ir jāizmanto apakšdirektoriju saknes domēni (piemers.com/kategorija/seo), jo tas ir labāk kopējai vietnes arhitektūrai.
Jums vajadzētu arī aturēties no “-” izmantošanas (piemers-watch.com) un alternatīviem augšējā līmeņa domēnu nosaukumiem (. biz. name. info), jo tie tiek uzskatīti par spam.
Ja domēna nosaukums ir ar atslēgvārdiem bagāts, Google veiks ciešāku kontroli. Pēc Moz teiktā, “Google de-prioritarizē vietnes ar atslēgvārdu bagātiem domēniem, kas nav citādi augstvērtīgi. Jūsu domēnā esošais atslēgvārds joprojām var būt izdevīgs, bet tas var izraisīt arī ciešāku kontroli un iespējamo negatīvo vērtējuma efektu no Google”
Tāpat jums būtu jāpārliecinās, ka, ja strādājat ar vietni bez www. prefiksa, persona, kas  ierakstīs www.example.com joprojām tiks novirzīta uz jūsu vietni. Ja tas nenotiek, Google var pieņemt, ka šīs ir divas dažādas vietnes un jūsu redzamība varētu tikt apdraudēta.

13) Virsraksti un permalinki

Rakstu virsrakstiem jābūt zem 55 rakstzīmēm, lai nodrošinātu to pilnīgu redzamību. Pārliecinieties, vai tie ir pievilcīgi un pēc iespējas aprakstoši (tas bieži ir neiespējams līdzsvars). Vienkārši turieties prom no klikšķu virsrakstiem, nesoliet kaut ko tādu, ko saturs nepiegādā.
Permalinki (vai URL), ko parasti var mainīt jūsu CMS pat pēc tam, kad tie ir iestatīti automātiski, nav obligāti jāatbilst tieši virsrakstam. Google ir norādījis, ka nepieciešams izmantot trīs līdz četrus atslēgvārdus un, ka vissvarīgākos jāliek vispirms.

14) komentāri

Neizslēdziet komentāru sistēmu. Pastāvīgo komentētāju kopiena, kas iesaistās dialogā ar jūsu amatiem, parāda, ka apmeklētājiem ir pietiekami daudz informācijas par jūsu saturu, lai vai nu izteiktu savus svarīgos punktus, vai lai to uzslavētu, vai nežēlīgi izķidātu. Katrā ziņā vismaz cilvēki to lasa.
Vienkārši esiet superīgs par surogātpasta komentāru filtrēšanu vai nekavējoties noņemiet no tiem. Ir vērts arī pievienot piezīmju sadaļai pievienoto vērtību, lai Google ignorē visas kļūdainās saites, kas var parādīties.

15) Lokālais SEO

Arvien vairāk Google dod rezultātus lietotājiem, skatoties uz viņu atrašanās vietu. Tas ir īpaši svarīgi uzņēmumiem reālajā pasaulē, kas bija apņēmušies notvert meklētāja uzmanību tieši īstajā brīdī, piemēram, dodoties pa ielu izmantojot savu mobilo tālruni un meklējot kādu vietu, kur paēst.
Jums ir jāreģistrējas Google “Mans Uzņēmums” un jānodrošina, lai visa informācija būtu precīza un atjaunināta, piemēram, atvēršanās laiki, kontaktinformācija, klientu atsauksmes utt.

16) Sociālie tīkli

Visacīmredzamākais veids, kā var paaugstināt vietnes redzamību, izmantojot netehnisko SEO līdzekļus, protams, ir sociālo mediju mārketings.
Jums ir jāpārliecinās, vai jūs esat piereģistrējies un aktīvs visos attiecīgajos sociālajos kanālos (lai kur arī varētu būt jūsu auditorija), nevis tikai pārraidīt savu saturu bezjēdzīgi, bet to izmantot kā klientu apkalpošanas kanālu un patiesi mijiedarboties ar cilvēkiem draudzīgā, noderīgā un izklaidējošā veidā.

Ko meklētājprogrammas soda?

Ir daudzas “Black Hat” prakses, kas var sodīt jūsu lapu, tāpēc vislabāk ir izvairīties no šādas darbības, pat ja tai laikā tā izskatās pēc vieglas uzvaras.

17)Atslēgvārdu pārbāšana

Atslēgvārdu pārmērīga lietošana jūsu lapās it īpaši tad, ja tie acīmredzami ietekmē jūsu vietnes lasāmību. Interesanti, vai Google vēl joprojām izmanto atslēgvārdus kā ranga faktoru?

18)Hipersaitu pirkšana un pārmērīga linku mainīšanās

Nedariet to. Tas pat nav tā vērts. Visvērtīgākās saites uz jūsu vietni ir tās, kas atrodas jūsu nišā.

19) Kaitinošas reklāmas

Kaut kas pārmērīgi uzmācīgs, kas iznīcina prieku par jūsu satura lasīšanu un palēnina jūsu vietnes ātrumu.

20) Mobīlās versijas pārmērīga nosegšana

Ja jūs parādiet viedtālruņu apmeklētājiem pilnekrāna reklāmu, lai lejupielādētu jūsu lietotni, Google uzskatīs, ka jūsu dizains nav draudzīgs  viedtālruņiem.

21) Dublicēts saturs

Ja Google atrod divus identiskus satura gabalus, neatkarīgi no tā, vai jūsu vietnē vai citā, par kuru jūs nezināt, tad tiks rādīta tikai vienā no šīm lapām. Jums vajadzētu apzināties spam vietām, kas automātiski nozog jūsu saturu un atkārtoti publicēt kā savu.

22) Slēpts teksts un saites

Pastāv veids, kā manipulēt ar rankiem, kurus lietotājs, iespējams, neredzēs, bet Google droši vien atradīs un sodīs par to.

Turieties prom no baltā teksta izmantošanas uz balta fona, teksta novietošanas ārpus ekrāna, fonta lieluma iestatīšanu uz nulli vai saites slēpšanu vienā rakstzīmē, piemēram, kā komatā.

Next Media pieprasītākie pakalpojumi

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.