Next Media

10 lietas, ko vajadzētu zināt par attēliem mājaslapu dizainā

Interneta standarti nepārtraukti pieaug, mainot mūsu cerības kādai mājas lapai jābūt. Mēs vēlamies ātri atrast informāciju, mēs gribam socializēties, mēs gribam izklaidēties, un mēs vēlamies, lai viss notiktu personiskā līmenī. Galvenais, lai izstrādātu efektīvas, pievilcīgas un personiskas mājaslapas, ir piesaisotša mediju izmantošana.
Kāda veida mediji? Pamatā jebko, ko varat izmantot savā mājaslapā, lai pārraidītu ko vēlaties pateikt, piemēram, videoklipus, audio, grafikas vai attēlus. Lai gan jebkurš no šiem līdzekļiem var palīdzēt uzlabot lietotāju pieredzi, jūsu izvēlētajai multividei ir jābūt piemērotam jūsu galvenajai mērķa grupai ar visām viņu cerībām, spējām un ierobežojumiem. Ņemiet vērā arī ierīces, ko lietotāji izmantos, lai piekļūtu jūsu mājaslapai un tehniskajiem ierobežojumiem kas nāk ar to.

Piemēram, video var būt lielisks veids, kā apmeklētājus piesaistīt. Tomēr viņu ierīce, iespējams, neatbilst tehniskajām prasībām, lai noskatītos video. Tas pats ar audio. Iedomājieties, ka savā vietnē piedāvājat ļoti informatīvu audio tūri. Cilvēki, kuri paši nav savā birojā, vai kuriem nav savas austiņas pie rokas, visdrīzāk neklausīsies.
Pagaidām koncentrēsimies uz multimediju, kas vienmēr darbojas, lai palielinātu lietotāja pieredzi — ja tas tiek izmantots ar iemeslu, protams: attēli. Lūk, desmit noderīgi padomi, kas palīdz izmantot katru attēlu jūsu mājas lapā lietderīgi.

1. Cilvēki dod priekšroku attēliem nevis tekstam

Visiem patīk attēli. Mājaslapa bez jebkādiem attēliem ir garlaicīga un pat ar jauku dizainu, lielākā daļa no mums, visticamāk, dotu priekšroku dizainam ar daudziem attēliem. Kāpēc tā? Ir daudz iemeslu, kas izskaidro, kāpēc mēs domājam, ka attēli ir pievilcīgi. Piemēram, vizuālā informācija ir ļoti ērta. Tā vietā, lai lasītu daudz teksta, kas aizņem laiku un pūles, mēs diezgan ātri skenējam attēlu vai grafiku. Pēc tam attēli var izraisīt dažādas emocijas un atmiņas, kas padara tos ļoti saistošus. Arī daudzi cilvēki var labāk iegaumēt vizuālo informāciju un bieži vien attēlus ir vieglāk koplietot nekā rakstveida saturu. Beidzot attēli var šķērsot valodu barjeras daudz labāk nekā teksts.

2. Attēli pievērš uzmanību un izraisa emocijas

90 procenti no visas informācijas, ko mēs uztveram un kas tiek pārraidīti mūsu smadzenēs, ir vizuāli.
Attēli ir vienkāršs veids, kā uzlabot jūsu mājas lapas lietotāja pieredzi. Attēli var palīdzēt piesaistīt uzmanību un sekot apmeklētāja redzes līnijai. Ja runa ir par svarīgu informāciju, tās var būt lielas vērtības. Attēli ir arī lielisks emociju trigeris(trigger), ko varat izmantot, lai piesaistītu savus apmeklētājus un padarītu tos piesaistītus jūsu saturam.

3. Logo palīdz lietotājiem orientēties

Viens attēls, ko jūs visdrīzāk atradīsiet jebkurā mājaslapā, ir uzņēmuma logo. Logo uzņemas ļoti īpašā lomā, darot divas lietas. Pirmkārt, tas palīdz apmeklētājiem identificēt mājas lapu un dod viņiem drošu sajūtu, ka viņi ir tur, kur viņi vēlas būt. Otrkārt, parādot jūsu logo katrā vietnes lapā, jūsu apmeklētāji var būt pārliecināti, ka viņi vēl nav atstājuši jūsu vietni. Mēģiniet vienmēr novietot logo vienā un tajā pašā vietā.  It īpaši, ja piedāvājat dažādu saturu, kam nepieciešams cits vietnes izkārtojums, tas var būt ļoti vērtīgi piedāvāt šo saskanīgo atpazīšanas elementu.

4. Ierobežot lielus attēlus lapu sākumā

Attēli ir lieliski dažādu iemeslu dēļ, bet pārliecinieties, vai to prioritāte nav pārāk augsta. Mājas lapas vieta, kas ir pašā augšā ir visvērtīgākā, tāpēc tā daļa, ko cilvēki var redzēt, nepārvietojoties, ir jūsu mājaslapas vērtīgākais nekustamais īpašums. Ne tāpēc, ka cilvēki nav ar mieru ritināt uz leju, bet tāpēc, ka šī joma ir pirmā daļa, ko cilvēki redz, braucot uz jūsu vietni, un jums to vajadzētu izmantot gudri. Norādiet personām iemeslu ritināt uz leju un apskatīt pārējo vietni. Ja attēliem ir aktīva loma šajos norādījumos, pēc tam padariet tos tik lielus, cik vēlaties. Tomēr pārliecinieties, vai tie nebīda svarīgāku, informatīvu vai katrītisku saturu zem pārsega.

5. Izmantojiet no attēlus

Izmantojot attēlus, ir svarīgi zināt, kāpēc. Neizmantojiet tos tikai, lai atbrīvotos no pārāk daudz baltas vietas vai tāpēc, ka esat dzirdējuši, ka cilvēkiem patīk. Katram attēlam jūsu vietnē ir jābūt iespējai atbildēt uz diviem jautājumiem. (1) Kāpēc jūs izvēlējāties šo attēlu un nevis citu? (2) Kāpēc jūs novietojāt attēlu tur, kur to novietojāt, un nevis kaut kur citur? Ja jūs nezināt atbildi uz kādu no šiem diviem jautājumiem, jums būtu jāvelta minūte, lai par to padomātu. Ņemiet vērā, ka jums ir jāizmanto tikai attēli, kas kaut kādā veidā atbalsta jūsu saturu. Jo tie liecina par kaut kādu būtisku informāciju, jo tie liecina par punktu, ko jūs veidojat citur, vai tāpēc, ka tie rada sajūtu, kas atbalsta jūsu vēstījumu.

6. Rādiet īstus cilvēkus

Dove ļoti labi izmanto attēlus ar reāliem, normāliem cilvēkiem.
Cilvēku attēli ir ļoti efektīvs veids, kā apmeklētājus piesaistīt. Mēs vēlamies, lai internetā atpazītu visus cilvēka elementus. Tas liek mums justies tā, kā mēs komunicējam ar citiem cilvēkiem, ne tikai ar kodētām mājas lapām. It īpaši citu cilvēku sejas pievērš mūsu uzmanību un ne tikai to, mēs pat sekojam viņu redzeslokam. Izmantojot attēlus ar sejām noformējumā, veiciet dubultklikšķi uz vietas, kur tie varētu piesaistīt uzmanību. Neizmantojat stock attēlus, bet izmantojiet kvalitatīvas personu fotogrāfijas, kas patiesi atbilst jūsu vietnes raksturam.

7. Fona attēli rada atmosfēru

Fona attēli ir lielisks veids, kā jūsu vietnē izveidot unikālu atmosfēru vai dot apmeklētājiem tūlītēju iespaidu par jūsu vietni. Pārliecinieties, vai tieši jūs zināt, kādu efektu vēlaties, lai jūsu apmeklētājiem būtu fona attēls. Pēc tam ieviesiet to savā dizainā un pārbaudiet, tos vai tam ir vajadzīgais efekts. Lieta ar fona attēliem ir tā, ka tās var viegli padarīt jūsu vietni par nepareizu, piemēram, ja nav skaidras atšķirības starp fonu un saturu. Aplūkojiet šo vietņu kolekciju dažiem lieliskiem tīmekļa vietņu piemēriem ar lieliem fona attēliem, kas darbojas.

8. Neļaut grafikām izskatīties kā banera reklāmām

Kaut kas, ko tiešām vēlaties izvairīties, ir padarīt attēlus jūsu vietnē kā banera reklāmas. Cilvēkiem nepatīk reklāmas, un gadu gaitā viņi ir veiksmīgi iemācījušies tos ignorēt. Tāpēc, novietojot attēlus banera formā vai nu savas vietnes augšpusē, vai sānos, ir slikti, jo cilvēki tos vienkārši neredzēs. Šajā gadījumā jūs varat tos nerādīt vispār un padarīt savu vietni tīrāku, vai arī mainīt to formu un atrašanās vietu, lai tos labāk integrētu noformējumā.

9. Marķējiet spiežamus attēlus

Tā ir kļuvusi par populāru lietu, lai izmantotu attēlus, nevis tekstu saitēm. Kopumā tas nav slikti, jo attēliem ir lielāks potenciāls pievērst uzmanību, un parasti tie ir arī lielāki, padarot tos vieglāk klikšķināmus. Tomēr jūs nedrīkstat aizmirst tos marķēt. Lai gan labas teksta saites jau ir aprakstošas, daudzi laika attēli nav pašsaprotami un tāpēc ir nepieciešams marķējums, lai norādītu cilvēkiem, ar kuriem tie linko.

10. Pārliecinieties, vai attēli nebremzē jūsu mājaslapu

Attēli var ļoti ietekmēt mājas lapas lietotāja pieredzi. Tajā pašā laikā viņi var palēnināt mājas lapu un to darīt, lai cīnītos pret pozitīvu pieredzi. Par laimi, interneta pieslēgumi mūsdienās ļauj mums ātri ielādēt daudzus attēlus – ja mēs esam mājās vai mūsu birojā, vai kafejnīcā ar ātrgaitas internetu. Tomēr, ja personas piekļūst jūsu mājas lapai no mobilajām ierīcēm vai ja tās izmanto savienojumu, kas vēl neatbilst mūsu parastajiem standartiem, ir svarīgi optimizēt attēlus. Piemēram, var optimizēt to lielumu vai izmantot sīkattēlus, lai priekšskatītu lielākos.

Secinājums

Lai gan daudzus dažādus multimedijus var izmantot, lai uzlabotu mājas lapas lietotāju pieredzi. Attēli joprojām ir visizplatītākie un arī visuniversālākie mediji. Mums patīk attēli, jo tie ir ērti, viegli iesaistāmi un viegli iegaumējami. Ja izmantojat iemeslu, attēli var piesaistīt un virzīt apmeklētāju uzmanību, izraisīt emocijas un veidot uzticēšanos.

Next Media pieprasītākie pakalpojumi

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.